mandag 18. januar 2010

Koreanere kjører som noen griser....



Noe som irriterer meg, eller ikke irriterer kanskje, men jeg reagerer på er hvordan koreanere kjører i trafikken. Tror rett og slett trafikkregler er ikke-eksisterende i Korea. Folk kjører som noen svin overalt! En ting er at de gjør det på motorveiene, men en annen ting er at de også gjør det i gågater osv. Plutselig fyker det en moped 2 cm unna meg, rekker ikke engang å hoppe vekk. Biler stopper ikke for mennesker som skal over veien osv. Mange steder er det ikke lyskryss, så må på egen risk gå over veien, er rene selvmordsønsket. Selv om det er gåovergang, så stopper fortsatt ikke bilene. Så må forte seg hver gang man ser en liten annledning til å komme seg over.


Sorry at jeg er verdens dårligste på å oppdattere bloggen min! Er sykt stresset om dagen. MASSE lekser, og prøver hele tiden..Til i morgen må jeg kunne klare å stave ca 150 koreanske ord, og vet jeg ikke kan alle for å si det på den måten!. Og den andre lærere min (har to) ga oss selvfølgelig en annen prøve i morgen også, så må kunne klare å huske enda flere ord. Aller helst vil jeg bli syk så jeg slipper skola i morra, er så absolutt ikke klar for noe prøve akkurat nå... Er trøtt,sliten,stresset og beskymret...Vil helst bare sove i utallig mange timer og drømme fine drømmer der jeg spiser iskrem og rir på flygende rosa elefanter mens jeg synger på mine favorittsanger!! *dagdrømme* Men neida, nå skal det øves!!

Føler meg klar for prøva i morra, pugget i ni timer nå i strekk uten en eneste pause!(bare for å gå på do, som det er interresant for dere å vite!). Men føler meg ikke klar for resten av skoledagen,har ikke fått pugget samtaler osv, så henger nok litt etter i morgen på snakkedelen. ÆSJ.

Så ha en vakker dag alle sammen! =)


4 kommentarer:

  1. Uff da hørtes ikke bra ut. Kanskje hun Ingrid kan hjelpe deg så du finner fram til sykehuset. Dere har mange prøver. Du får ha lykketil det går nok bra. Men ikke lett og konsentrere seg når noen ligger å er syk. Men du får trøste deg med at du var heldig som ikke var med. Håper du har det bra i Korea da. Og ikke savner Norge for mye. Du er utrolig tøff.

    SvarSlett
  2. Æsj, Puff! Det der hørtes helt jævli ut. Det ække rart du er stressa og sliten nå. Du er flink, du, som fortsatt finner ork til å fortsette å pugge. Håper det går bra med prøvene, og at Won Kyung blir bra så fort som mulig! Tenker masse på deg!
    Ikke gi opp, søta! Det her klarer du. <3

    SvarSlett
  3. så trist og høre om vennen din won kyung,men du skal se han snart er på beina igjen,kanskje blir han overasket over at du har lært så mye koreansk siden sist,du er bare kjempeflink som har sånn pågangsmot,stolt av deg

    SvarSlett
  4. Hei. Hvordan går det med kjæresten din? Og hvordan går det ellers. Med prøvene og skolen.?

    SvarSlett