torsdag 7. januar 2010

Første skoledag

Sitter å kjeder meg på oppholdsrommet på internatet nå. Sitter her å prøver desperat å få venner! Men nå er jeg helt alene her, så mens jeg venter på at noen skal poppe opp tekte jeg at jeg like godt kunne skrive om gårsdagen.

I går var min første skoledag!! Skal med hånda på hjerte si at første skoledag gikk ganske...Ja..Dårlig! Hadde ikke noe problemer med å finne klasserommet mitt eller noe. Men hele undervisningen gikk på koreansk! Jeg forsto kanskje 10 % av det som ble sagt av læreren. Jeg superglad for at jeg faktisk lærte litt før jeg dro hit. Som mesteparten Hangul alfabetet(koreanske tegn). Læreren kunne jo ikke snakke engelsk i det hele tatt, og resten av klassa kunne alt snakke ganske bra koreansk.."Hvor lenge har du vært i Korea Marita??".. Alle svarte at de alt hadde bodd i Korea nesten ett år, og derfor kunne alt snakke ganske bra. Men jeg derimot, vært her i snart bare to uker.

I og med at det gikk maks dårlig i den klassa. Bytta jeg til en annen klasse i dag, til en mye lettere klasse. Her er jeg faktisk ikke dårligere enn de andre elevene, og faktisk bedre enn mange! I den forrige klassa mi var det en gutt fra Afrika som konstant skulle legge ann på meg. Helloooooo, do not want. Taken! "Ah, Marita, ikke bytt klasse! Da har jeg ikke noe vakkert å se på lengre!" Ehh. OK. FREAK.

Den nye klassa mi er veldig liten, er bare 7 elever tilsammen. Klarer ikke å huske navnet på klassekammeratene mine. Bare hvor de er fra..1 fra Russland, 1 fra Sverige, 1 fra USA, 2 fra Afrika og 1 fra Australia.

Studentene fra USA og Australia irriterer meg. De er frekke og snakker i munnen på læreren konstant. Og om de blir snakket til hvisker de til meg "ah, bitch teacher!" Som jeg skal nikke å være enige med dem? NEI. Læreren er kjempe snill og hyggelig. Så hold kjeft og følg med i timene! Og jo, begge klagde over hvor mye de hater Korea..Hvorfor dro dere til Korea til å begynne med?? Neidu, klarer ikke å forstå meg på dem..

Møtte forresten en av internettvennene mine i går. Dae-il. Han var ganske hyggelig, men annerledes enn det jeg trodde. Vi spiste pizza og dro på Nore-bang (karaokerom). Karaoke her er såååå gøy. NESTEN så jeg vil dra dit alene nå! Haha.

Jeg kjeder meg og har lyst til å gå ut en tur nå. Er noen ting jeg trenger å kjøpe. Som en større veske til å ha skolebøkene i. Sykt tungt å bære rundt på de overalt. Mange bøker, og skikkelig tunge. Trenger å kjøpe flere topper, har bare kjoler. Vil ha noen søte topper til jeansene mine. Men er litt vrient å shoppe alene, er ikke engang sikker på hvordan jeg bruker visakortet mitt i butikker her. Det er ikke som Norge her vi trykker inn en kode så betalt..Så..Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det.

Blir snart mørkt ute..Om jeg går en tur ut. Kan jeg ta noen bilder, er sykt fint ute når det er mørkt med alle skiltene og lysene i gatene..Aaaaah, jeg må komme meg ut nå..Så bai =D

7 kommentarer:

  1. Åååh! du er kjempe heldig! Og du virker veldig sånn som jeg tenker det. Jeg vil heller ikke bo i Norge, elsker Korea og taiwan! Jeg flytter til Taiwan til sommeren for å studere kinesisk, også skal jeg til Korea etter det for å studere koreansk for så senere å jobbe der! Du må ta masse masse bilder der borte! Jeg vil se^^ Bare lurte på noe, vet du hva du skal bli eller noe? som tolk? Og må man ha kjempe gode karakterer for å klare å komme inn på skolen du går på?

    Sorry, jeg blir bare veldig "gal" når det kommer til ting som dette her. Er så utrolig glad i det, og klarer nesten ikke vente til sommeren da jeg endelig kan gjøre noe jeg elsker:P

    SvarSlett
  2. Heihei! Skal prøve mitt beste å ta masse bilder! Bare synd jeg er så sykt glemsk av og til! Vet ikke helt hva jeg skal bli, men håper jo å få en jobb der jeg kan bruke det jeg lærer. Så jeg ikke gjør alt dette for ingenting =p På skolen generelt trenger man veldig bra karakterer, fordi det er en "elite"skole. Topp universitet i Korea, så mange vil studere her. Men tror ikke språklinja er den linja med høyest snitt=p Har helt greie karakterer selv, men er ikke noe geni =p

    SvarSlett
  3. Hei igjen! jeg bare lurte på hvor nettsiden til studiet der hvor man studerer koreansk på yonsei er? det ble bare sånn error..

    SvarSlett
  4. Du er så sinnsykt heldig :D jeg synes koreansk er det vakreste språket i verden og kunne gjort alt for å bytte plass med deg! Kommer til å følge med på bloggen din framover for du skriver veldig interesant pluss det ser ut som du er rosa-frelst <3 Keep it up :D

    SvarSlett
  5. www.yskli.com ^^

    Aasa: Ja, er pent språk ^^ bare å følge med! skal oppdattere så ofte jeg kan!!
    Ja, jeg er litt rosafrelst. haha

    SvarSlett
  6. Vil se bilde av sitte på huk over hull-do! Blåser i om det er litt ekkelt:P

    Og så tror jeg vi har lik koffert, sånn forresten.

    SvarSlett
  7. oii, jeg har veldig lyst til å studere i korea ! er det mulig du kan fortelle meg hvordan u søkte ? hva som var bra og hva som var dårlig?

    hadde vært veldig snnillt av deg ! send meg en mail er du snill! vil gjerne dra men usikker hvordan:P

    viet_baby_93@hotmail.com

    SvarSlett