søndag 24. januar 2010

Helgaaaaaaa......!

Tenkte jeg skulle fortelle dere om min fantastiske helg. Kanskje ikke sånn superfantastisk, men den mest morsomme helgen på lenge(sier litt om hvor spennende helger jeg har for tiden).
På fredag ble jeg bedt med ut av Ole og kameratene hans. Men jeg måtte desverre takke nei, ikke det at jeg er en partybrems og ikke vil ut å ha det gøy. Men fordi hver fredag er jeg ganske halvdød av trøtthet. Så bestemte meg for å ikke være med, dessuten er jeg ikke flink til å ta subway alene enda. Måtte da ha tatt suubway alene, noe jeg prøver å unngå. Så pyse er jeg. He he he.

Kort oppsummert brukte jeg hele fredagen på å sove. Oooooh, jeg er så spennende!! Ikke sant??

Lørdag ble det litt mer action da..Action og action fru.Blom.. Dro til kjæresten for å ligge over til søndag. Fikk møte en av han sine venner, en gutt jeg har chattet med før på msn. Han var super hyggelig, selv om engelsken ikke var verdens beste. Men forståelig var den jo, så skal ikke klage.

Vi drakk soju,makguli og øl. Og såklart, en blanding av alt på en gang!! Ganske sært. Jo, nå skal jeg fortelle dere hva som er verdens største partybrems(utenom meg på fredager). Det er når humøret er på topp,begynner å føle alkoholen bra for å si det på en koselig måte, alt er fryd og gammen. SÅÅÅÅ gjett hvem som kommer uventet uten å si ifra..Jo, en koreansk mor!!! Tror du ikke mora til hans kom for å sove over eller???

Ganske kjedelig når en koreansk mor kommer på besøk midt i drikkingen. Er litt sånn r.e.s.p.e.c.t for foreldre her altså. Så da ble vi alle litt satt ut."surprise!!" Men heldigvis er mora litt sånn "down to earth" person. Så hu ble med å drakk sammen med oss. Både jeg,han og kameraten ble superlettet når mora endelig bestemte seg for å legge seg å sove. Største problemet var vel hvor jeg skulle sove. Endte opp med å dele rom. Selv om vi var litt skeptiske til å dele rom når mora var i nærheten. Rett og slett fordi det ikke er så veldig bra å dele rom her uten å være gift, burde i det minste være forlovet for å dele rom i samme hus som foreldrene. Men vi er så råkule med ben i nesa. Den tid den sorg sier nå jeg!!

Gikk greit da, så dere vet det. Om dere var nysjerrige på hvordan det gikk. Mora fant ut at vi var i samme rom, men ga meg ingen stygge blikk eller stygge ord på koreansk. Så jeg tror hu ikke brydde seg så mye. Enten det, eller så fikk kjæresten gjennomgå.

Dro tilbake til dormrommet på søndag. Så da var det rett tilbake med pugging av lekser. Har prøve igjen på onsdag..Men bare 90 ord å huske denne gangen, he he he..Eller bare huffhuff. Kan bare halvparten av ordene, MAKS. Så er litt nervøs ja. Men om det ikke går bra, så får det bare gå som det går. Værste blir når vi skal ha Midterm eksamen. DA kommer jeg til å dø innvending da. Jo, fra i morra til fredag, har jeg meldt meg på å være 2 timer ekstra på skola for å lære mer. Var frivillig for de som ville ha litt ekstra hjelp. Så jeg og 2 andre gutter i klassa har sagt ja til å bli med på ekstra timer. Meg, den irriterende "Look-at-me" spansken/amerikaneren med navn Salvadore, og catwalk modellen fra Uganda med navn Ananan?. Ananan er hvertfall kjempekoselig, men er veldig dårlig til å snakke koreansk, værre enn meg jo. Men super humoristisk å høre på koreansk feilene hans. Døde nesten av latter i dag av ene feilen hans, ler enda bare jeg tenker på det. Skulle gjerne ha fortalt dere, men er ikke like morsomt oversatt til norsk.

Neidu. Nå er det lunsjtid. Blitt vant til koreanske spisetider. Lunsj er fra klokka 12:00 - ca 18:00. Mens middag er sånn rundt 20:00-23:00.. Er ganske uvant fra det jeg er vant til i Norge. Kveldsmat i Norge er jo samme som middag her. Og middag i Norge er samme som lunsj her.
Så nå skal jeg være litt slæsk, alle måltider her er som middag, varmmat hele tia. Men jeg er litt spesiell og skal nyte jordbær med melk nå. Jeg er litt mat outsider.

Så ha en fin dag når dere våkner opp!! =)

1 kommentar: