søndag 20. november 2011

Follow my blog with Bloglovin

5 kommentarer:

  1. Hm, helt enig. Bedre å prøve og feile enn å bare tenke på det hele tida..:) Men er du fortsatt i Korea? Har selv veldig lyst å reise dit en eller annen gang på ferie..:)

    Viet Dang

    SvarSlett
  2. er ikke i korea akkurat nå, er hjemme å jobber inn penger ^^

    SvarSlett
  3. heisan Marita. du kjenner meg ikke, men kom over bloggen din i dag da jeg søkte på hambog( er det sånn det Skrives?)
    saken er den at vi opplevde at huset våres brant ned, og der hadde vi lagret noen koreanske bunader etter min avdøde svigerinne. og er ute etter hva slike koster, 2 til jenter og en til gutt. pluss 3 dame og 2 herre "bunader" hva tror du disse er verdt? det ene var bryllupsantrekket til min bror og svigerinne som giftet seg i souel. dette er noe av det eneste barna hadde igjen etter foreldrene sine så det hadde vært kjekt å vite hvis vi skal få tak i nye.
    så at du hadde betalt 180 000 wan for dine, er det noe slikt en må regne med å betale? og hva blir det i norske?

    uff dette ble litt rotete, men håper du kan hjelpe.

    stor klem, Bente i Ålesund

    SvarSlett
    Svar
    1. hei der! kan prøve å hjelpe deg så godt jeg kan :) først og fremt, veldig leit å høre at du mistet verdisaker når huset deres brant ned, høres utrolig trist og leit ut. hanboker kan både være "billige" til dyre. Men barn ligger fra 50,000 won til 200.000 won, alt ettersom (250 NOK- 1000 NOK). Mens kvinne/kvinne hanboker ligger på 200.000 won til 700.000 won for de fineste (1000 NOK - 3500 NOK) men brullup hanboker er jeg ikke så sikker på, men kan gjerne spørre koreanske venner for deg om du vil? Jeg betale ca 1000 kr for min, på en ganske bra hanbok butikk, finnes også billigere, men de er mer suveniraktig. men fra 1000 kr og opp er de veldig fine. min er i silke, den er fin til tross for bare en 1000 lapp :) om du skal til seoul å kjøpe nye, kan jeg gi deg noen tips om brae steder å kjøpe hanbok til deg og din familie. hvis du lurer på mer kan du jo bare sende meg en mail? hanka_panka@hotmail.com

      Slett
    2. tusen takk, det er mest for å sette en pris på til forsikringselskapet. det kan jo være nevøen min reiser dit engang. men de må jo få pengene for dem.
      enda en gang, tusen hjertelig takk. og skulle du høre om pris på "bryllupstasen" så er min mail benterodt45@hotmail.com
      stor varm klem fra Bente

      Slett